02 okt Samenwerken in de cloud, maar hoe?
Samenwerken in de cloud, dat willen we allemaal. Een van de top-10 trends genoemd in de bouw- en installatiebranche is dat we meer willen samenwerken. Maar hoe? En waarmee? Cloud collaboration tools helpen projectteams en fasen met elkaar te verbinden. Zo wordt een veilige en betrouwbare samenwerking mogelijk en profiteert iedereen van dezelfde data. Een aantal van onze opdrachtgevers investeren jaarlijks veel in nieuwe ICT platformen, applicaties en hardware. Nog te vaak zien we dat tot stand komen zonder verdere afspraken, overleg en samenwerking in de keten. Wij als onderaannemer worden vaak wel betrokken in zo’n proces, maar te laat. Soms pas bij de implementatie en uitrol. Het resultaat is dat de dubbelingen in de keten niet geëlimineerd worden. En we dus blijven zitten met onnodige kosten. Dubbele data invoer, geen transparantie, met kans op fouten en verschillen tussen de databases van operator – hoofdaannemer – onderaannemer.
Diek BV zou zo graag eerder betrokken willen worden in deze ontwikkelingstrajecten. Wij hebben ontzettend goede ervaringen met een workflow management tool van Atlassian, waarmee je wel kan samenwerken in de keten. In 1 cloud platform, wat niet ontwikkeld hoeft te worden, alleen ingericht. Het bestaat al en het draait perfect! Wij geven onze opdrachtgevers de mogelijkheid om in onze planning en workflow te kijken en te muteren. Bij wie ligt het project nu? In welke fase zitten we? Wat is de laatste update? Hoe lang is dat geleden? Hiermee is de informatie voor de hele keten beschikbaar en houden we elkaar scherp.
Waarom doen we dat zo? Omdat wij geen geheimen hebben. Bij samenwerken hoort vertrouwen. En door transparant te zijn over hoe je werkt en wat je doet sta je open voor feedback en kunnen we samen verbeteren. En hierdoor dalen wel de kosten in de keten. Het sleutelwoord is zonder twijfel: vertrouwen.
Meer weten hoe wij werken en wat we voor elkaar kunnen betekenen? Stuur ons een berichtje of bel ons op 075-7713360.