De diensten van DIEK
Wij ontwerpen, engineeren, bouwen en onderhouden alle voorkomende ICT netwerken. Glasvezel, coax, koper, UTP, VDSL of Wifi, u kunt voor alles bij ons terecht.
Wij ontwerpen, engineeren, bouwen en onderhouden alle voorkomende ICT netwerken. Glasvezel, coax, koper, UTP, VDSL of Wifi, u kunt voor alles bij ons terecht.
Nog lang niet overal liggen goede telecommunicatie netwerken. Denk aan buitengebieden, nieuwe bedrijfsterreinen of woningen die later zijn bijgebouwd in de bestaande omgeving. Wij zorgen dat deze nieuwe verbindingen tot stand worden gebracht. Van A tot Z verrichten wij de werkzaamheden die hiervoor nodig kunnen zijn: graafwerk, leggen van kabels, aanbrengen van boringen, plaatsen van versterkerkasten en technische ruimtes tot en met het afmonteren van coax en glasvezelkabels en het activeren en installeren van modems. Wij gaan pas weg als de diensten zijn gecontroleerd, en u tevreden bent!
Door de jaren heen verouderen de bestaande telecommunicatie netwerken. Deze fysieke bekabeling kan worden aangetast door bodemwerking, verzakkingen, werking van bomen, vocht, maar zeker niet op de laatste plaats ook toedoen door mensen bij het aanleggen van tuinen of professioneel infra werk. De zogenaamde kabelschades (2e lijn), maar ook de 1e lijn (onderzoek en diagnose naar storingsoorzaak) en het tijdelijk herstellen van verbindingen hoort bij dit vak. Steeds vaker hebben we te maken met capaciteitsvergrotingen door het vernieuwen van digitale netwerkapparatuur. Van datacenter switch tot HFC versterker, van DWDM systeem tot het upgraden van video-on-demand apparatuur. Ook het commissionen en testen van verbindingen in het hart van uw glasvezel netwerk behoor tot ons dienstenportfolio.
Onder engineering verstaan bij het volledig kunnen voorbereiden en ontwerpen van een nieuwe aanleg, storing, uitbreiding of netwerkreconstructie zodanig dat onze field service monteurs de werkzaamheden in 1 keer goed kunnen uitvoeren. Dit vereist vooruitkijken en verplaatsen in de situatie buiten zodat mogelijke obstakels en risico’s worden onderkend en vroegtijdig worden verholpen. Daarnaast is het verwerken van zogenaamde “as-built” gegevens onderdeel van dit vaak. Onze engineers kunnen in meerdere klantsystemen werken, zijn bekend met netwerkadministraties Orca, Microstation, PNI en Cocon en zijn hier thuis in.
Vul onderstaand contactformulier in voor een vrijblijvende offerte voor laadpalen van DIEKbv.
Een goed werkende service desk is klantgericht en regisseert uw proces. Op de mijlpalen die u belangrijk vindt, koppelen bij de status aan u terug. Zo weten steeds meer klanten ons te vinden om het klantcontact aan ons over te laten. Dat kan ook in een 24×7 dienstverlening. Wij maken bewust het verschilt. Onze service desk zetten we zelf in bij onze storingscontracten. Van het ontvangen van storingen, registreren ervan, het voorbereiden zodat onze eigen field service monteurs de storing voor u oplossen. In dit geval zijn we zelf de tweede lijn. Daarnaast verricht onze servicedesk dienstverlening op een hoger niveau: het verlenen van autorisaties en toegang tot uw technische infrastructuur en assets, maar ook het voorbereiden en bepalen van impact op aangevraagde netwerkonderbrekingen.
Bent u op zoek naar een technisch specialist? Wij hebben veel ervaring met het detacheren van onze mensen. Tijdelijk maar ook voor langere tijd zijn er mogelijkheden.